Daimler Truck, hidrojen yakıt hücreli kamyon teknolojisinde önemli bir aşamayı daha geride bıraktı. Mercedes GenH2 prototipleri, İsviçre Alpleri’nde sıcak hava, yüksek rakım ve sert eğimli yollar gibi zorlu şartlarda test edildi.
Daimler, hidrojenli çekici ile karşımıza çıkacak
10 bin kilometrelik yolculuk boyunca özellikle güç aktarım sistemi, termal yönetim ve hidrojen-batarya uyumu üzerine odaklanan testler, 2026’da başlayacak küçük ölçekli seri üretim sürecine hazırlık niteliği taşıyor.

Şirketin açıklamasına göre, GenH2 kamyonları Valais kantonunda 600 ile 2.478 metre arasındaki dağ geçitlerinde test edildi. 35°C’ye varan sıcaklıklarla birlikte yüksek irtifa, soğutma sistemleri için kritik bir sınav oluşturdu. Mart ayında buzlu zeminlerde kış koşullarında test edilen araçlar, bu kez yaz aylarında toplamda 146 kilometrelik tırmanış gerçekleştirdi.
Testlerde, elektrik motorlarının performansı, hidrojen yakıt hücresi ile batarya ve tank sistemlerinin uyumu, ayrıca Predictive Powertrain Control (PPC) sistemi üzerinde detaylı analizler yapıldı. PPC teknolojisi, eğim ve yol verilerini önceden hesaplayarak motorun güç dağılımını buna göre ayarlıyor. Bu sayede, yokuş çıkmadan önce bataryanın şarj edilmesi ve yakıt hücresinin yükünün azaltılması mümkün oluyor.
Daimler, GenH2 kamyonlarının test sürecinden başarıyla geçtiğini ve sistemlerin yüksek güvenilirlik gösterdiğini açıkladı. Bu veriler, 2026’da lojistik firmalarıyla başlayacak saha denemeleri öncesinde üretim sürecini şekillendirecek. Şirket, ilk aşamada 100 araçlık sınırlı bir üretim planlıyor.
Elektrikli çekici modeli eActros 600, şu anda 15’ten fazla ülkede satışta bulunuyor. Ancak hidrojenli GenH2 Truck, daha karmaşık teknolojisi ve maliyet kısıntıları nedeniyle daha yavaş ilerliyor. Buna rağmen, Daimler Truck hidrojenin uzun mesafeli taşımacılık için kilit rol oynayacağını düşünüyor. Şirket, Avrupa’da hidrojenle çalışan ağır ticari araçların yaygınlaşmasının 2030’lu yılların başında mümkün olabileceğini öngörüyor.