Yeni BMW iX3 805 KM Menzil ve Rekor Şarj Hızıyla Geliyor!


BMW’nin devrim niteliğindeki “Neue Klasse” platformu üzerine inşa edilen yeni iX3, birçok sürücünün elektrikli araçlarla ilgili en büyük endişesi olan uzun yolculuk sorununu çözmeyi vaat ediyor. Bu yeni elektrikli SUV, uzun sürüş menzili ve rakiplerinin çok azının ulaşabildiği şarj performansı sunuyor.

Bu hızın ardındaki sır, yeni SUV’nin üzerine inşa edildiği gelişmiş 800V sisteminde yatıyor. BMW, yeni iX3’ün inanılmaz bir maksimum 400 kW DC hızlı şarj gücünü kaldırabildiğini resmi olarak belirtiyor. Bu devasa güç akışı, eski prizmatik tip pillere göre daha fazla enerji depolayan ve daha hızlı şarj olan yeni silindirik hücreleri kullanan otomobilin altıncı nesil batarya teknolojisi sayesinde mümkün oluyor. BMW, ideal koşullar altında iX3’ün neredeyse boş bir %10 şarjdan %80’e sadece 21 dakikada ulaşabileceğini tahmin ediyor.

Üretici iddiaları genellikle kağıt üzerinde en iyi görünse de, İspanya’da yapılan yakın tarihli bir gerçek dünya testi, BMW iX3’ün potansiyeline ne kadar yaklaştığını gösterdi. Gazeteciler, iX3 50 xDrive modelini 350 kW’a kadar güç sunan bir Ionity şarj istasyonuna götürdü.

Aracın navigasyon sistemi şarj duruşuna hazırlık için bataryayı ön koşullandıracak şekilde ayarlandıktan sonra, iX3 hazırdı. %45 gibi oldukça doluya yakın bir Şarj Durumunda (SoC) takıldığında, iX3 anında 321 kW’lık zirve şarj hızına ulaştı. Bu, neredeyse yarı dolu bir batarya için inanılmaz derecede hızlı bir orandır. Batarya dolmaya devam ederken, araç beş dakikada dikkat çekici bir şekilde 21 kWh enerji eklemeyi başardı ve seans boyunca ortalama 250 kW civarında seyretti.

Yeni iX3 50 xDrive, çoğu menzil kaygısını sona erdiren 108,7 kWh’lik önemli bir batarya paketine sahip. Resmi Avrupa testleri (WLTP), iX3’ün sürüş mesafesini tam şarjla 805 km’ye kadar derecelendiriyor. En muhafazakâr tahminler bile gerçek dünya menzilinin 600 km’nin oldukça üzerinde olduğunu göstererek şehirler arası yolculukları sorun olmaktan çıkarıyor.

Performans da aynı derecede güçlü. Çift motorla çalışan dört tekerlekten çekişli “xDrive” sistemi, birleşik 469 beygir gücü ve 645 Nm tork sağlıyor. Bu sayede heybetli SUV, 0’dan 100 km/s hıza sadece 4.9 saniyede fırlayabiliyor ve 210 km/s azami hıza ulaşabiliyor.

Etkileyici elektrik özelliklerinin yanı sıra iX3, kullanışlı bir aile aracı olma özelliğini de sürdürüyor. SUV, 4,78 m uzunluğa, 1,89 m genişliğe ve 1,63 m yüksekliğe sahip. 2,89 m’lik uzun aks mesafesi, iç mekanda yolcular için bolca alan sağlıyor. Bagaj taşıma söz konusu olduğunda, iX3 arka koltukların arkasında 520 litre depolama alanı sunuyor, bu da koltuklar katlandığında devasa bir 1.750 litreye çıkıyor. En iyisi ise iX3’ün kaputun altında, ek 58 litre pratik alan ekleyen küçük bir depolama alanı içermesi.

Çığır açan şarj teknolojisi, uzun menzil ve pratik boyutun bu kombinasyonu, yeni iX3’ü premium EV pazarının ön saflarına yerleştiriyor. Avrupa’da 68.000 Euro civarında başlayan fiyatıyla bu yeni elektrikli BMW, performans ve menzil arasındaki uzlaşmanın nihayet ortadan kalktığını gösteriyor.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir